Odkryto techniki na nieskończone combo w Dragon Ball FighterZ
Od dnia premiery gracze Dragon Ball FighterZ nie próżnują i odkrywają coraz więcej elementów systemu i zawartości tej świetnej bijatyki. Teraz znaleziono sposób na stosowanie niekończących się kombinacji ciosów.
W ostatnim tygodniu społeczność Dragon Ball FighterZ dokonała przełomowego odkrycia. Okazało się, że system gry ma pewną nieprzemyślaną wadę i pozwala na zamknięcie przeciwnika w... niekończącym się łańcuchu combo.
Dragon Ball FighterZ - Bardock i Broly gotowi do debiutu
Nieskończone kombinacje ataków nie są niczym nowym w bijatykach. Zwłaszcza tych w stylu "Versus", gdzie podczas walki stosujemy asysty do przedłużenia ofensywy, a sam przebieg pojedynków stawia ogromny nacisk na widowiskowość i efekciarstwo. Dragon Ball FighterZ nie uniknęło tej wady projektowej i również pozwala na stosowanie technik, które po udanym wyprowadzeniu nie pozwalają ruszyć się przeciwnikowi aż do śmierci.
16号の永パ出来たよ #PS4sharehttps://t.co/c4bgh6QZub pic.twitter.com/1HoillqBJI
— わか (@waka1_) March 23, 2018
Po spełnieniu określonych warunków system skalowania ogłuszenia nie spełnia swojej roli i pozwala w nieskończony sposób łączyć pojedyncze ataki. Początkowo sądzono, że problem dotyczy jedynie postaci Ginyu i jego asysty z użyciem Recoome'a. Potem okazało się, że sprawa jest poważniejsza i technikę można wyprowadzić również innymi wojownikami.
Oczywiście jest to strasznie okazjonalne i trudne do wyprowadzenia. Nie jest więc to element psujący całkowicie grę i jej aspekt rywalizacyjny, bo tego typu pętle są po prostu niepraktyczne. Sama ich obecność denerwuje jednak społeczność. Warto przytoczyć Marvel vs. Capcom 2, które było nękane podobnymi wadami na znacznie większą skalę, a mimo to wśród graczy ma status legendarny i kultowy.
!?!?!?!?!?https://t.co/0BV5wbY0AQ pic.twitter.com/33aPkk9lG2
— 電波🍋 (@radiowave777) March 22, 2018
Poniższy materiał pokazuje w jaki sposób potwierdzić, czy dany cios ma właściwość "pętli" i nie jest resetowany przez skalowanie ogłuszenia. Jeśli licznik w treningu nie zniknie po 37 uderzeniach, to atak można wykorzystać do niekończącego się przedłużenia combo.
永久チェックマシーン
— GZL |ヒマ (@hima696) March 23, 2018
受身不能ゲージに注目だ!
#PS4sharehttps://t.co/byrr11qhS8 pic.twitter.com/R48byX6BhF
Na szczęście żyjemy w dobie internetu, gdzie opracowanie stosowanej łatki nie stanowi większego problemu. Twórcy zapewne rozwiążą sytuację za sprawą aktualizacji, a do tego czasu pozostaje nam podziwianie technik odkrywanych przez największych maniaków tej bijatyki.
Lol new infinite tech is dumb
— Pen Ninja (@Pen7Ninja) March 23, 2018
Done in lvl 2 spark #DBFZ #DBFZ_GKU #PS4sharehttps://t.co/wKT4AmoSWn pic.twitter.com/jaaQnppFv3